Thursday, December 30, 2010

Goodbye 2010, Hello 2011, Hello STPM

Maka,esok bermula lah cerita baru dalam hidup kita semua..Ada yang dah bersedia,ada juga yang belum bersedia untuk melangkah ke tahun baru..Korang semua macam mana?Azam tahun 2010 ni semua dah tertunai ke belum.Biasanya bila masuk je tahun baru,semua orang ada azam baru.Azam tu la,azam ni la..Tapi yang bestnya,azam tu tinggal azam je.Sebab apa? Sebab semua tu cuma sekadar angan-angan je tanpa tindakan.So,bila azam tu nak tercapai?

Aku tak cakap kat siapa-siapa.Sebab kadang-kadang aku rasa aku pun selalu buat macam tu. Masuk je tahun baru,mula la azam nak belajar rajin-rajin la,nak buang sikap malas la,ape la.Tapi last-last hampeh.Aku rasa baik bila masuk tahun baru,ada 1 je azam.Bila azam tu dah tertunai,baru la tanam azam lain pulak.

Masuk je 2011,perjuangan aku dan sahabat seperjuanganku pun bermula..STPM.Tinggal setahun je lagi.Yang bakal menentukan masa depan kami,hidup kami.Doakan kami semua semoga memperoleh keputusan yang cemerlang.

Bermula esok,jom kita buka buku baru,lembaran baru.Apa-apa perkara yang negatif tahun ni kita buang jauh-jauh.Kita tanam yang positif.Semoga tahun baru ini memberi kita 1001 kebahagiaan,ketenangan dan kejayaan dunia dan akhirat..InsyaAllah~

No comments: